5 Vliegroutes van & naar Jakarta - Soekarno-Hatta International (CGK)
Garuda Indonesia (GA640, GA646), Batik Air (ID6170, ID6296, ID6596, ID6166), Citilink (QG212)
Emirates Airline (EK358, EK356)
Garuda Indonesia (GA418, GA410, GA426, GA402), Bangkok Airways (PG4312), Oman Air (WY5522, WY5426), Air Europa Lineas Aereas (UX3551)
Garuda Indonesia (GA612, GA614, GA642, GA616, GA618), China Airlines (CI9798), Etihad Airways (EY7126), Malaysia Airlines (MH5924)
KLM (KL809), Air France (AF8399), Malaysia Airlines (MH725, MH721), AirAsia Berhad (AK388, AK382, AK386), Malindo Air (OD318)
Luchthaven Jakarta - Soekarno-Hatta International Airport
De terminals zijn gehuisvest in drie gebouwen: Terminal 1 voor binnenlandse vluchten, Terminal 2 voor internationale vluchen en binnenlandse vluchten van Garuda Airlines en Terminal 3, Pier 1 voor internationale en binnenlandse vluchten van Air Asia, Lion Air en Mandala Airlines. Er is ook een aparte terminal voor vrachtverkeer. Een gratis shuttlebus brengt passagiers van de ene naar de andere terminal.
- URL: Officiële website
- Tijdzone: GMT 7
- Servicetelefoon: +62 021 550-5177 (Terminal B), +62 021 550-5189 (Terminal C), +62 021 550-5655 / 550-5671 (Terminal D), +62 021 550-5580 / 550-5596 (Terminal E / F)
- Adres: Jakarta International Soekarno-Hatta Airport, Building 601, P.O. Box 1245, Jakarta 19110, Tanggerang, Jawa Barat, Indonesia
- Exploitant: PT (Persero) Angkasa Pura II
- Parkeerplaatsen: Ja, betaald parkeren. Er zijn meer dan 5.300 parkeerplaatsen beschikbaar voor korte en lange duur.
- Nabijgelegen steden: Teluknaga (4 km), Tangerang (7 km), Sepatan (9 km), Ciputat (13 km), Pasarkemis (15 km), Curug (19 km), Jakarta (20 km), Cikupa (21 km), Pamulang (26 km), Kresek (31 km)
- Verkeersverbindingen: De luchthaven ligt circa 26 kilometer ten noordwesten van de stad en is met de auto te bereiken via de Jalan Toll Pelabuhan/Airport Toll Road/Jalan Toll Profesor Sedyatmo.
- Treinverbindingen: Op ongeveer vijf kilometer ten zuiden van de luchthaven ligt het Stasiun Tangerang treinstation.
- Vluchtverdeling volgens weekdagen: maandag (14.05%), dinsdag (13.96%), woensdag (14.37%), donderdag (14.69%), vrijdag (14.18%), zaterdag (14.20%), zondag (14.54%)
- Andere schrijfwijzen: Bandara Internasional Soekarno-Hatta, Batavia, Dzakarta, Jacarta, Djakarta, Cakarta, Yakarta, Giacarta, Xhakarta, Дьакарта, Жакарта, Джакарта, Џакарта, Τζακάρτα, جکارتہ, جاكرتا, جاكارتا, جکارتا, Ջակարտա, ჯაკარტა, ג'קרטה, ចាការតា, जकार्ता, জাকার্তা, જાકાર્તા, ಜಕಾರ್ತ, ജക്കാർത്ത, ஜகார்த்தா, జకార్తా, จาการ์ตา, ジャカルタ, 자카르타, 雅加达, 耶加達
Populairste bestemmingen vanaf Jakarta - Soekarno-Hatta International Airport (Vluchten per week )
- Luchthaven Denpasar-Bali (435, 7,85 %)
- Luchthaven Makassar (418, 7,55 %)
- Luchthaven Surabaya-Juanda (364, 6,57 %)
- Luchthaven Kuala Lumpur-International Airport (328, 5,92 %)
- Luchthaven Singapore-Changi Airport (187, 3,38 %)
- Luchthaven Pontianak (182, 3,29 %)
- Luchthaven Padang, West Sumatra (169, 3,05 %)
- Luchthaven Palembang (166, 3,00 %)
- Luchthaven Pekanbaru Simpang (165, 2,98 %)
- Luchthaven Balikpapan Sepinggan (151, 2,73 %)
- Overige (53.68 %)
Top-vliegroutes (volgens vertrekken en landingen)
- Lion Air (3043, 27,46 %)
- Batik Air (2382, 21,49 %)
- Garuda Indonesia (1060, 9,57 %)
- Citilink (1042, 9,40 %)
- Indonesia AirAsia (600, 5,41 %)
- Sriwijaya Air (292, 2,63 %)
- Malaysia Airlines (208, 1,88 %)
- NAM Air (141, 1,27 %)
- Wings Air (138, 1,25 %)
- Malindo Air (128, 1,16 %)
- Overige (18.48 %)
Ligging
De luchthaven is via een tolweg met de stad verbonden. Shuttlebussen van het bedrijf Damri brengen passagiers van Jakarta Soekarno-Hatta naar verschillende bestemmingen op Jakarta. Terminal 1 ligt ten zuiden van de autoweg, en het iets grotere Terminal 2 ten noorden van de autoweg. Er wordt gewerkt aan een treinverbinding naar Manggarai Station, het toekomstige centraal station van Jakarta (Jakarta Central Station). Volgens de laatste planningen zal de treinverbinding medio 2013 klaar zijn.
Geschiedenis
Jakarta International Soekarno-Hatta Airport werd opgeleverd in 1984 en verving zowel het vroegere Kemayoran Airport (binnenlandse vluchten) in het noorden van Jakarta, als ook het Halim Perdanakusuma Airport (internationale vluchten) in Oost-Jakarta, dat echter nog wel gebruik wordt voor militaire en chartervluchten. In 1985 is begonnen met binnenlandse vluchten, internationale vluchten volgden in 1992. De luchthaven is ontworpen door Paul Andreu, tevens de architect van de luchthaven Charles de Gaulle in Parijs.